可可Radio第2120期:简单一小步,丰富每一天-记录你的进度(2)
日期:2018-11-04 19:00

(单词翻译:单击)

可可电台,每期节目一话题,让英语磨练耳朵的同时学到更多有益的小知识,丰富知识的同时受益于生活。

simple ways to improve my life.

用简单的方法提升自己的生活质量

可可电台

Record your performance

记录你的进度。

After setting the daily tasks for each facet, all you need to do is ensuring that you do them. Recording your performance can greatly help you here. You may use a notebook, aspreadsheet, or any other medium you want. Write down there whether or not you have done a task in a particular day.

在设定了每天的任务计划后,我们所要做的就是确保自己有所行动。记录每天的进度是个很有效的办法。你可以用一个笔记本、电子表格或者任何你喜欢的工具。在那里记录你一天之内是否完成任务。

I myself use Joe's Goals. It's a simple web application that can help you track your progress. Whenever I finish something, I check the corresponding box in Joe's Goals. This way I can easily see if I often miss a facet so that I can put more effort there.

我自己是用的"Joe's Goals",它是一个简单实用的网络应用,可以跟踪记录你的进程。每当我完成一个任务,我都会在相应的方格里打上勾。这样,我就可以很清晰明了地看见自己忽视了哪些方面,并且去完善。


欢迎关注主播微信公众号:安夏说英语,查阅更多英语学习节目~安夏个人微信:anxia3210

[本节目属可可原创,未经许可请勿转载]


分享到
重点单词
  • mediumn. 媒体,方法,媒介 adj. 适中的,中等的
  • recordingn. 录音 动词record的现在分词
  • trackn. 小路,跑道,踪迹,轨道,乐曲 v. 跟踪,追踪
  • settingn. 安装,放置,周围,环境,(为诗等谱写的)乐曲 动词
  • performancen. 表演,表现; 履行,实行 n. 性能,本事
  • particularadj. 特殊的,特别的,特定的,挑剔的 n. 个别项目
  • applicationn. 应用; 申请; 专心 n. 应用软件程序
  • checkn. 检查,支票,账单,制止,阻止物,检验标准,方格图案