可可Radio第1293期:与同事相处愉快-改正(6)
日期:2016-07-08 23:16

(单词翻译:单击)

可可电台,每期节目一话题,让英语磨练耳朵的同时学到更多有益的小知识,丰富知识的同时受益于生活。


Get on well with colleague

与同事相处愉快

Revise

改正


No one gets it perfectly right the first time.

第一次往往都是不完美的。

In fact, perfectionism is probably the biggest barrier to getting the first flaw-riddled draft out into the world.

事实上,完美主义可能是你发布第一份错误百出的初稿的最大障碍。

In solo writing, revision is writing. The initialefforts are just the laying down tracks. So, too, with collaborative projects.

在个人写作中,修正也是写作。最初的努力只是铺好轨道,合作项目也是如此。

Toss those mounds of spaghetti on the wall. See what sticks. The real work actually begins when you start moving the remaining noodles around.

把成堆的意大利面丢到墙上,看看粘住了多少。当你开始清除墙上残留的面条时,真正的工作才开始。


更多详情敬请关注新浪微博:DJ_Ukki安夏/ 个人微信:DJ_Ukki 微信公众号:致亲爱的自己

[本节目属可可原创,未经许可请勿转载]


分享到
重点单词
  • draftn. 草稿,草图,汇票,徵兵 vt. 起草,征兵,选秀
  • solon. 独奏,独唱 adj. 单独的 adv. 单独地 v
  • revisen. 校订,修正,再校稿 v. 校订,修正,校正
  • tossn. 投掷,震荡 v. 投掷,摇荡,辗转
  • tracksn. 轨道(track的复数);磁道;轮胎
  • barriern. 界线,屏障,栅栏,障碍物
  • revisionn. 校订,修正,修订本,复习
  • colleaguen. 同事
  • collaborativeadj. 合作的,协作的