可可Radio第396期:智能时代我们丧失的能力-摄影(3)
日期:2014-01-23 09:00

(单词翻译:单击)

可可电台,每期节目一话题,让英语磨练耳朵的同时学到更多有益的小知识,丰富知识的同时受益于生活。


智能时代我们丧失的能力

Photography

摄影技能


Even amateur photography required a rudimentary learning curve about lighting, depth, and composition. This was true for analog and digital photography.

甚至业余摄影需要对光度、深度和画面构图有个基本的了解,对于模拟摄影和数字摄影也同样需要了解。

Most smart phone camera's automatically make these adjustments. We no longer have to learn the art of photography. On most devices, this is easily rectified by turning off the automatic settings.

多数智能手机的自动相机会在摄影时有些调整。我们不再需要学习摄影技术。多数设备在关闭自动设置后也很容易调整。

Experiment with manually setting the scene modes, lighting, and zoom. You just may learn that you're a "true Photog."

尝试手动设置场景模式、闪光灯和变焦,你会有自己是个“专业摄影师”的感觉。


【知识点津】

rudimentary adj.基本的,初步的; 发育不完全的,未成熟的; 退化的

例句:

He has only a rudimentary knowledge of the subject.

他对这一科只有初步的认识。


analog adj.(钟表)有长短针的; <电脑>模拟的

例句:

Its proposed signal is a hybrid, part analog and part digital.

其拟议中的信号是一种部分模拟与部分数字的混合波导联结。


rectify vt.改正,校正;

例句:

The matter will rectify itself in a few days.

那件事过几天就会变好。


[本节目属可可原创,未经许可请勿转载]


分享到
重点单词
  • compositionn. 作文,著作,组织,合成物,成份
  • rudimentaryadj. 基本的,初步的
  • hybridn. 混血儿,杂种,混合物
  • signaln. 信号,标志 v. (发信号)通知、表示 adj.
  • curven. 曲线,弯曲,弧线,弯曲物 vt. 使...弯
  • amateuradj. 业余(爱好者)的 n. 业余爱好者,外行
  • scenen. 场,景,情景
  • settingn. 安装,放置,周围,环境,(为诗等谱写的)乐曲 动词
  • rectifyvt. 订正,矫正,改正
  • smartadj. 聪明的,时髦的,漂亮的,敏捷的,轻快的,整洁的