可可Radio第2106期:快乐的习惯-做你想做的事情+活在当下(4)
日期:2018-10-21 19:24

(单词翻译:单击)

可可电台,每期节目一话题,让英语磨练耳朵的同时学到更多有益的小知识,丰富知识的同时受益于生活。

快乐的习惯

可可电台

Do what you love.

做你想做的事情。

Since we spend over one-third of our adult life working, loving what we do has a huge impact on our overall happiness. If this is not possible at the moment, then try to find enjoyment and meaning in your current work, or cultivate a hobby that involves doing something you love.

既然我们成人生活的三分之一时间都在工作,那么做我们想做的事对我们的整体辛福感就有很大的影响。如果现在不能做你想做的事情,那就试着在你现在的工作中寻找快乐和意义,或者培养一个你喜爱的兴趣。

Live in the present.

活在当下。

When you feel depressed, you’re living in the past. When you feel worried or anxious, you’re living in the future. But when you feel content, happy and peaceful, you’re living in the present.

你感到沮丧,是因为你活在过去。你会感到担忧和焦虑,是因为你活在未来。但是当你感到满足,开心和平和时,你才是活在当下。


【知识点讲解】

have an impact on 对…有影响,对…起作用,产生效果;

例句:

Society begins to have an impact on the developing child.

社会开始对成长中的孩子产生影响。

The nature of the crop may have an impact on the rate of technological change.

作物的性质可能影响技术进步的速度.

A The Olympics will have an impact on everything in Beijing.

A奥运会的召开对北京的方方面面将产生重大的影响.


欢迎关注主播微信公众号:安夏说英语,查阅更多英语学习节目~安夏个人微信:anxia3210

[本节目属可可原创,未经许可请勿转载]


分享到
重点单词
  • peacefuladj. 安宁的,和平的
  • depressedadj. 沮丧的,降低的,不景气的,萧条的,凹陷的,扁平
  • currentn. (水、气、电)流,趋势 adj. 流通的,现在的,
  • overalladj. 全部的,全体的,一切在内的 adv. 总的来说
  • impactn. 冲击(力), 冲突,影响(力) vt. 挤入,压紧
  • cultivatevt. 培养,耕作,栽培,结交(朋友), 促进增长,教养