荧屏中的情景口语 第1期:加菲猫 叫人起床
日期:2013-06-20 18:48

(单词翻译:单击)

荧屏情景

第一周:在家里

荧屏情景:

星期一 叫人起床 片段选自《加菲猫》 Garfield

Garfield: Huh? What the...Aw. Oh...I hate Mondays. Pooky, cover me. I'm goin'in. Alley...oop! B-b-b-b-b-bah, ha! Oh, Sleeping Beauty, wake up. You can stop dreaming about me because I'm here. Now, just wake up. You've got work to do. You're not just my owner, you're my primary caregiver.

加菲:嗯,烦死。哦,我讨厌星期一。波奇,掩护我,我要行动啦!预备……跳!哦,睡美人,醒醒吧。你可以不用在梦中和我相会了,因为我已经来到你身边了,快点起来吧,你还有事要干呢,你不仅是我的主人,你还是我的主要养育员。

John: Now be a... Not now, Garfield.

约翰:现在……现在不行,加菲。

Garfield: Get--A-Ah--Just--All right. Cut the sweet stuff. Easy now. Just... Trying to cuddle with me, huh? Trying to avoid your duties, huh? F...fly! It isn't gonna work with m...me. See, I'm getting my exercise, doin' my job. Just one quick cannonball!

加菲:起,啊哈……那好吧。举手之劳,太简单了,等着瞧吧。想抱我,嗯,想逃避你的责任。嗯,其实,你不就是想……我才不吃这一套。瞧瞧,我正在锻炼,做我自己的事。轰天炮来了!

John: Garfield!

约翰:加菲!


单词与短语

单词与短语:

1. Sleeping Beauty 睡美人

eg. The Sleeping Beauty Castle is a favourite place for visitors.

睡美人城堡是游客最喜爱的一个地方。

2. dream about 梦见;梦想

eg. I often dream about my hometown.

我经常梦见我的家乡。

eg. Our culture likes to invite us to dream about our unbounded potential.

我们的文化会令我们梦想自己有无限潜力。

3. cuddle vt.& vi.拥抱,怀抱

eg. He cuddled the newborn girl.

他抱着刚出生的女婴。

eg. Cuddle with your kids.

拥抱你的孩子。

cuddle还可用作名词;表示拥抱;

eg. Give her a cuddle.

抱抱她。


分享到
重点单词
  • avoidvt. 避免,逃避
  • castlen. 城堡 v. 置于城堡中,(棋)移动王车易位
  • primaryadj. 主要的,初期的,根本的,初等教育的 n. 最主
  • potentialadj. 可能的,潜在的 n. 潜力,潜能 n. 电位,