财富精英励志演讲 第123期:互联网会改变一切(2)
日期:2014-08-19 18:33

(单词翻译:单击)

演讲稿

But what you see is the Internet and I want to define the Internet not in a whole bunch of technology terms. The Internet to me is one big network. It's not the cooperate Intranet; it's not the extranet that tie together your supplies with you at work. It's not the big-Internet. It's all one that works because no sooner do we create the terminology than the lines learn. But literally it will change every aspect of our lives, the way we work. Those companies who understand how to apply the technology would get ahead of other companies, and perhaps it would determine the growth of their survival. It will change the way we play and live and the ways just started to dream about the day and perhaps children understand better than we do. And we also change the way we learn, because the people who graduate today from school will have between six and ten jobs as they move forward. I want to very much thank COMDEX for allowing me to be here today in soft-FAQ and I also want to thank to group for allowing us to broadcast our network to Europe and welcome the European crowd.
我们今天讨论的是互联网,但我并不想用一大堆术语来定义互联网。对我来说,互联网是一个大的网络,它不是协同的内部网,也不是把供应与工作连接在一起的外部网,而是整个正在发挥作用的网络,因为我们一创造这个术语,整个行业就要学习它。它确实改变了我们生活、工作的每一个方面。那些知道如何运用这些技术的企业将走在产业的前面,互联网技术有可能决定其生存。它改变了我们的娱乐和生活的方式,甚至我们的梦想。可能孩子比我们大人能更好地理解这—点。我们也改变了学习方式,因为现在的毕业生普遍都会从事6-10份工作。非常感谢计算机商业博览会给我机会,让我在这里讲话。我也很感谢公司集团,让我们可以向欧洲人民普及我们的网络项目。
I'd like to really focus on primarily how this changes the way we work as we move forward. But I want to draw how quickly this change is occurring involving almost like Industrial Revolution if you view the past. When you think about it, the Industrial Revolution occurred, starting in Great Britain spread in West Europe and then the United States. It changed the way we worked, lived, and played, many for the better, It determines which economy will take off. It also determines what was the skill sets we needed, the very simply good, what it did is it brought together machines and people in factories and it changed forever our life.
我最想说的主要是这对我们工作方式的改变。如果我们回顾历史,就会发现,这次变 、化如同当年的工业革命一般迅猛。当时工业革命发生在英国,紧接着蔓延到西欧,然后到达美国。它改变了我们的工 作、生活和娱乐的方式,很多方面都变得更美好,它决定了什么样的经济将成为主导,它也决定了什么是我们所需的技术——简单而又好用的技术,它把机器和工的工入结合在一起,并永远地改变了我们的生活。

重点讲解+名人简历

重点讲解:
1. a bunch of
大量;大批;
eg. Whatever you do, don't compare yourself with the other guy or girl who seems to have been given a bunch of talents.
不管你做什么,不要拿你自己和那些看起来拥有很多天赋的人比较。
eg. My business suddenly lost a bunch of revenue overnight after 9/ 11.
911事件之后,我的公司在一夜之间损失了一大笔收入。
2. no sooner than
刚…就…;
eg. No sooner had they started than it began to rain.
他们刚一出发,天就下起雨来了。
eg. No sooner had I uttered the words than I could have kicked myself, for I knew they would displease.
那些话一出口我就懊悔不已,因为我知道那些话会使他不高兴的。
3. take off
(产品、活动、事业等)腾飞,突然成功;
eg. I think boxing will take off in a big way here.
我想拳击运动在这儿会有很大的发展。
eg. We have introduced singers like Madeline Bell as headliners and I think the club is beginning to take off.
我们已经聘请了马德琳·贝尔等歌手担任主唱,我认为俱乐部马上就会有起色了。

名人简介:

个人简介
1991年慧眼识英的思科董事长摩哥里奇,以自己继承人的身份使钱伯斯加盟思科。最初钱伯斯担任思科全球运作部的高级执行官,当时思科年销售额只有7亿美元。进入公司后,钱伯斯为思科带来了新的发展思路,参与了公司一系列重大决策的制定。
1994年,钱伯斯被提升为执行副总裁,负责思科的研发部、制造部、全球销售、市场与支持等部门的领导工作,1995年摩哥里奇将公司总裁的职务移交给钱伯斯。钱伯斯在1991年1月加盟思科系统公司担任副总裁时,公司当年的销售收入仅为7000万美元,市场价值为6亿美元。在他从1995年1月开始担任总裁兼首席执行官的5年间,思科系统公司在互联网工业的主要领域确立了领先地位,到1999财政年度,思科系统公司的销售收入达到了121.5亿美元,市场价值一度超过5000亿美元,成为全球最具竞争实力的十大公司之一。18年前初创的思科系统公司现在是信息产业界成长最快的公司。美国《商业周刊》也在短短3年间第2次将他评为全球前25位高级企业总裁之一。钱伯斯也因此享有“互联网先生”的美誉。
如同网络在连结电脑巴比伦塔过程中留给人们的错觉一样,钱伯斯的经营策略也显得错综复杂,变幻莫测。大致可归结为以下四点:广集货源,为客户提供“从外壳到内核”的全套解决方案;避实就虚,防止与对手正面冲突;先声夺人,为网络设定软件标准;合纵连横,选择最佳战略伙伴。
钱伯斯认为用户是思科公司文化和业务方式的核心,不仅是为了让用户高兴,更重要的是,正是用户的信任使公司始终领先于市场的变化。
为了增进对用户的了解,公司每年在世界各地都举办大量的技术报告会和技术研讨会,每当有一项新的网络技术初露头角之时,用户总能从思科的介绍中有所了解。同时,在思科从副总裁到产品部经理,整个公司的奖金都以客户的反馈意见为依据,把用户的满意度切实地与员工的切身利益联系起来。为了更好地为客户服务,及时与用户沟通,思科建立了全球支持模式,凭借这一模式,思科保持着极高的用户满意度。这套模式的成功之处正在于它打破了公司内部与外部信息之间的传统壁垒,通过国际互联网络向用户充分开放公司的知识库。只要登录到思科在线连接系统,用户就可以获得各种不同的支持。1997年11月思科的在线连接系统被英国《金融时报》评为最佳商务Web站点。这一系列措施的采用,为思科赢得了大量的用户。

约翰·钱伯斯.jpg

分享到
重点单词
  • revolutionn. 革命,旋转,转数
  • definev. 定义,解释,限定,规定
  • networkn. 网络,网状物,网状系统 vt. (以网络)覆
  • overnightn. 前晚 adj. 通宵的,晚上的,前夜的 adv.
  • understandvt. 理解,懂,听说,获悉,将 ... 理解为,认为
  • survivaln. 生存,幸存者
  • cooperatevi. 合作,协力
  • determinev. 决定,决心,确定,测定
  • spreadv. 伸展,展开,传播,散布,铺开,涂撒 n. 伸展,传