偶像励志英语演讲 第90期:凯特·温斯莱特获得第66届金球奖剧情类最佳女主角(2)
日期:2014-05-10 16:28

(单词翻译:单击)

演讲稿

Ok, next. We have many producers on this film-Scott Robin, Bobby Choen but particularly Marian Rosen, O'Neil for their lifelong commitment to this material. Now I have to thank our Harry make up department-Linda, Allen, Susan and wonderful dialect coach Sandy Feigeluo. I'm gonna hurry up now. Two incredible men who, a such special people in my world. And Leo I'm so happy that I can stand here and tell you how much I love you and how much I've loved you for 13 years. And your performance in this film is nothing show off spectacular and just... I love you with all my heart and really do. And my husband Sam, thank you for directing this film, baby. And thank you for killing us every single day. I really enjoy this actually being in such a horrific pain. But I can honestly speak with my hand and my heart that I loved every second working with you and it makes me love you more. And my children Mel and Joe-they work with me every day on this film and they were as much a part of it as everybody I just mentioned.
我们的电影凝聚了许多制片人的心血——斯科特·罗宾,波比·查恩。尤其是玛丽安·罗森·奥尼尔对于这部电影倾注的毕生的心血。我还要感谢哈里化妆部门的琳达、艾伦和苏珊,还有优秀的方言教练桑迪·费戈罗。我得说快点了。两个令人难以置信的男人在我的生命中是如此特别。莱昂,我十分高兴能站在这里告诉你我有多么爱你,13年来我一直这么爱你。你在这部影片中的表现不张扬,但很精彩而且……我全心全意地爱着你,真的。还有我的丈夫萨姆,感谢你导演这部电影,宝贝。感谢你每天对我们的折磨,这种折磨尽管很痛楚,但事实上我感到的是一种享受。我发誓我喜欢和你共处的每一秒钟,而且这让我更加爱你。还有我的孩子,梅尔和乔。他们每天都和我在一起拍电影,他们和前面我提到每一个人一样,是这个电影的一部分。
My God! Thank you so much. Thank you so much. My God!
天啊,非常感谢。非常感谢。天啊!

重点讲解+名人简历

重点讲解:
1. make up
化妆;打扮;

eg. She has no make - up on but she is ravishing.
她没有化妆,但也很迷人。
eg. Always take your make - up off before you go to bed.
睡前一定要卸妆。
2. show off
炫耀;卖弄;表现自己;
eg. Naomi was showing off her engagement ring...
娜奥米正在炫耀她的订婚戒指。
eg. He had been showing off for her at the poker table.
牌桌上他一直在她面前表现自己。
3. every single day
每一天;

eg. Resolve to edge in a little reading every day, if it is a single sentence.
下决心每天挤出一点时间读点书, 哪怕是一句话。
eg. Try to take action every single day on your dreams.
每一天都作出一些关于你的梦想的尝试。

名人简介:
凯特·温斯莱特1975年10月5日生于英国伯克郡一个演艺世家。父母、叔叔、外祖父母都是职业演员。家庭的熏陶使其自幼迷恋表演,5岁时便参演舞台剧《处女玛利亚》,11岁时不顾家人反对,向外婆借钱进入戏剧学校就读,13岁开始接拍广告。1997年风靡全球的旷世巨片《泰坦尼克号》让凯特·温斯莱斯一夜成为国际瞩目的明星,达到其演艺生涯的巅峰。1998年与英国导演James Threapleton结婚,2000年10月生下一女,离婚后与英国名导萨姆·门德斯结为夫妻,育有一子。2001年以人物传记片《携手人生》中的精彩表演再度入围奥斯卡和金球奖的最佳女配角奖。2004年初与金·凯瑞合作的爱情片《美丽心灵的永恒阳光》让其事业再创巅峰,并且第四次入围奥斯卡。2008年,凯特的新作与拉尔夫·费因斯合作的《朗读者》和与莱昂纳多时隔十年后再度合作的《革命之路》,凭借这两部作品,凯特将2009年金球奖最佳剧情片和女主角揽入怀中,风光无限。作为已经得到六次奥斯卡提名的女演员,她终于实现自己一直以来的梦想,于2009年凭借《朗读者》获得第81届奥斯卡最佳女主角奖。

分享到
重点单词
  • sandyadj. 沙,含沙的,沙色的,不稳固的 Sandy n.
  • dialectn. 方言
  • performancen. 表演,表现; 履行,实行 n. 性能,本事
  • ravishingadj. 令人陶醉的 动词ravish的现在分词形式
  • horrificadj. 令人毛骨悚然的,可怖的
  • coachn. 大巴,教练;(火车)客车车厢,四轮马车,经济舱 v
  • commitmentn. 承诺,保证; 确定,实行
  • spectacularadj. 壮观的,令人惊叹的 n. 惊人之举,壮观的表演
  • resolven. 决定之事,决心,坚决 vt. 决定,解决,分离,表
  • incredibleadj. 难以置信的,惊人的