校园口语第235课:校花与校草
日期:2012-05-30 19:34

(单词翻译:单击)

很多年以前,学校、班级,甚至宿舍就已经有花这个称谓了,说的是学校、班级或者宿舍范围内最漂亮的女孩子。可是,校园里只有花是不行的。于是,就有了现在跟校花相映成趣的校草。今天我们就来讨论一下校花和校草的英文说法。
校花的英文说法最常见的有school babecampus belle两种。
Babe is a word used to address a young woman, or your wife, husband or lover, usually expressing affection but sometimes considered offensive if used by a man to a woman he does not know. Now many people use it to refer to an attractive young woman, for example: she is really a babe.
Babe这个词是对年轻女子或爱人的昵称,男子用以称呼不相识的女子则有冒犯之嫌。不过,现在很多人都用这个词来指代年轻貌美的女子。例如:她真是个美女。
French word "belle" means beautiful woman, hence, campus belle is the most beautiful girl in the school.
Belle是个法语词,意思是美丽的女人,那么campus belle也就是学校里最美丽的女子(即校花)了。
校草的英文表达呼声最高的当属school hunk了。
Hunk is a slang term for a sexually appealing man, a person who is sexually attractive or a well-muscled, sexualized man.
Hunk是个俚语表达,指性感有魅力的男子,或者身形健壮、有吸引力的男子。

分享到
重点单词
  • offensiveadj. 令人不快的,侮辱的,攻击用的 n. 进攻
  • addressn. 住址,致词,讲话,谈吐,(处理问题的)技巧 vt.
  • affectionn. 慈爱,喜爱,感情,影响
  • appealingadj. 引起兴趣的,动人的
  • attractiveadj. 有吸引力的,引起注意的