VOA慢速新闻附字幕:阿里巴巴收购南华早报
日期:2015-12-26 17:55

(单词翻译:单击)

E-commerce giant Alibaba Group announced last week that it is buying the South China Morning Post, SCMP.

It is the leading English-language newspaper in Hong Kong.

Joe Tsai is executive vice chairman of Alibaba Group. He said in a letter to SCMP readers that Alibaba wants the newspaper to offer "accurate and fair" reporting that will improve global understanding of China.

The company said this will help Alibaba's investors. Alibaba believes that "negative reports about China in the Western news media are hurting the company's shares," which are listed in the U.S., reported the New York Times.

The New York Times said that Alibaba has agreed to pay about $266 million to acquire the South China Morning Post. This is a "small outlay" for Alibaba, which has annual revenue of $12 billion, according to the Times.

The purchase follows other media deals by Alibaba, reported Reuters. In June, the company agreed to pay $194 million for a stake in the China Business News, a financial media firm.

The South China Morning Post, which is 112 years old, had been struggling financially. SCMP, its owner, was criticized for "shaping its coverage of China with a more positive stance than other outlets," according to TechCrunch. The New York Times described the SCMP as "a frayed institution with a depleted newsroom" and a declining readership.

Alibaba plans to make all the articles free on SCMP's website.

China's ruling Communist party has tight control over Internet use in the country. It blocks material that it considers obscene or subversive. Party censors under Chinese President Xi Jinping have been increasingly intolerant of critical reports in the domestic news media, reported the New York Times.

U.S. newspapers under new ownership

Some analysts compared Alibaba's purchase of SCMP to Amazon's acquisition of the Washington Post in 2013. The Washington Post is one of the most famous newspapers in the United States. Jeff Bezos, who founded Amazon.com, paid $250 million for the newspaper, reported the Wall Street Journal.

The deal showed "the newspaper industry's economic decline and the shift of power from old media to Silicon Valley," according to the Wall Street Journal.

Last week, the Las Vegas Review-Journal, the largest newspaper in Nevada, was sold for $140 million. Billionaire Sheldon Adelson, who owns casinos and is a major donor to the Republican party, bought the paper.

The Review-Journal has a conservative slant that "aligns with Republicans far more often than Democrats," reported the Washington Post. The paper also has "outsize political influence" in Nevada, according to the New York Daily News.

I'm Mary Gotschall.

分享到
重点单词
  • domesticadj. 国内的,家庭的,驯养的 n. 家仆,佣人
  • conservativeadj. 保守的,守旧的 n. 保守派(党), 保守的人
  • intolerantadj. 不能容忍的,偏执的
  • executiveadj. 行政的,决策的,经营的,[计算机]执行指令 n
  • declinen. 衰微,跌落; 晚年 v. 降低,婉谢
  • acquirevt. 获得,取得,学到
  • stancen. 准备击球姿势,站姿,踏脚处,位置
  • decliningadj. 下降的,衰落的 动词decline的现在分词
  • globaladj. 全球性的,全世界的,球状的,全局的
  • shiftn. 交换,变化,移动,接班者 v. 更替,移转,变声